کارنامه شهید رئیسی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، الگوی مدیران فرهنگی کشور است | احداث ۸ کتابخانه عمومی در حاشیه شهر مشهد در دوران تولیت خادم‌جمهور  سینما‌های کشور دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد) تعطیل است «جوکر ۲» در آستانه پخش از شبکه نمایش خانگی خبرنگاران مشهدی در روز زیارتی امام‌رضا(ع) نایب‌الزیاره شهدای خبرنگار غزه می‌شوند رویداد «خلاق و نوآور» برگزیدگان خود را شناخت + اسامی بازگشت نجم‌الدین شریعتی با فصل جدید «حسینیه معلی» اعلام روز‌های تعطیلی اجرای نمایش‌های روی صحنه مشهد در خرداد ۱۴۰۳ برگزاری مراسم خاکسپاری «عزیز شبانی» دوبله سریال جنایی «ژن جنایت» برای تلویزیون پخش جهانی «گربه ماهی» آغاز شد ادامه تحقیقات جنایی پلیس درباره مرگ «متیو پری» بازیگر سریال فرندز مستند زندگی «کتایون امیرابراهیمی» در مسیر تولید «لباس عروسی» با بازی رابعه اسکویی در مسیر تولید اهداف و رویکرد‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی تبیین شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) «در سایه سرو» واجد شرایط اسکار شد مرتضی اردستانی، بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند سینمایی: همه انیماتورها عجیب و غریب هستند!

  • کد خبر: ۱۶۹۸۶۸
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند سینمایی: همه انیماتورها عجیب و غریب هستند!
گی‌یرمو دل تورو، فیلمساز مکزیکی که به تازگی جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سینمایی را برای استاپ موشن «پینوکیو» دریافت کرده است، در مستر کلاسی یک ساعته در جشنواره انسی ۲۰۲۳ حضور یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گی‌یرمو دل‌تورو که به تازگی جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سینمایی را برای استاپ موشن «پینوکیو» دریافت کرده است، با شرکت در مستر کلاسی در جشنواره انیمیشن انسی گفت: استاپ موشن، به نظر من، زیباترین شکل انیمیشن است، زیرا صمیمی‌تر است و به معنای واقعی کلمه از ارتباط بین انیماتور و یک مدل فیزیکی شکل می‌گیرد.

وی در حالی که استاپ موشن را به عنوان نزدیک‌ترین چیز به بازی با اسباب بازی تشبیه کرد، خطاب به سازندگان انیمیشن‌های استاپ موشن که در جمع حاضر بودند، گفت: ما آدم‌های عجیب و غریب این اتاق هستیم، خانواده شما فکر می‌کنند شما بی‌فایده هستید و همین خوب است.

دل تورو در ادامه گفت: همه انیماتورها عجیب و غریب هستند، اما انیماتورهای استاپ موشن عجیب‌تر از همه هستند. آنها در جناح خشن و دیوانه جای می‌گیرند. چرا؟ زیرا در حال اجرای فرمی هنری هستند که بسیار کند و بسیار دردناک است و از دنیای قدیم می‌آید.

 


بیشتر بخوانید:

نقش‌آفرینی «گی‌یرمو دل تورو» در سریال «بری»

درخشش «آکتور» در یک جشنواره بین‌المللی

«بی تاب» مهران احمدی نامزد جشنواره جهانی فیلم‌های دانشجویی (SWIFF) آمریکا شد



وی با بیان اینکه همواره سعی می‌کند تا حد امکان از مجموعه‌ها و افکت‌های دیجیتال پرهیز کند، تاکید کرد برای بازیابی روحیه انسان به چیزهایی نیاز است که ساخته دست بشر باشد.

وی افزود: عاشق چیزهایی هستم که دست ساز به نظر می‌رسند؛ از کمال متنفرم.

در این دوره جشنواره انسی که به انیمیشن مکزیکی ادای احترام می‌شود، دل تورو اولین «کینگ کونگ»، آثار هایائو میازاکی و ری هریهاوزن از جمله «هفتمین سفر سندباد»، «جیسون و آرگونات‌ها» را از جمله آثاری خواند که بر وی و دیگران تأثیر زیادی گذاشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه ترجیح می‌دهد بیش از حد از انیمیشن‌های سه بعدی و جلوه‌های دیجیتال کامپیوتری در کارهای خود استفاده نکند، تاکید کرد نیاز به انواع انیمیشن وجود دارد؛ درست مثل منویی که بشود از آن غذای تند یا کمی تند سفارش داد و گفت: ما شبیه هم هستیم و همه با هم فرق داریم.

دل تورو به مخاطبانش یادآوری کرد که اکنون ۵۸ ساله است و در ۳۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود در ۱۷ سال غیرفعال بوده است.

او با بیان اینکه امیدوار است بتواند استاپ موشنی برمبنای یک درام فانتزی بزرگسالان را که در دست ساخت دارد، بسازد، گفت: من ۱۲ فیلم ساخته‌ام اما ۴۴ فیلمنامه نوشته‌ام، بنابراین اگر این را در نظر بگیرید، تنها توصیه‌ای که می‌توانم به شما بکنم این است که میزان بهره‌وری شما در مقابل تلاش‌تان به طرز ناامیدکننده‌ای سخت و طولانی خواهد بود و همیشه با احمق‌ها روبرو خواهید شد. تمام کار من این بوده که هیچ اهمیتی به آنها ندهم و به تلاش خود برای انجام آن ادامه خواهم داد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->